lördag 25 februari 2012

Tutorial på liten Give-away

För ett tag sedan bloggade jag en liten give-away som innehåller två små chokladkakor. Jag har sett sådana på flera ställen så det är inte min egna idé, men jag fick en förfrågan om jag kunde lägga ut en tutorial på hur jag gjorde den, och visst kan jag det :)

Börja med den delen som ska vara insidan. Skär ett pappersark som är 22 cm x 15 cm. Biga vid 10,5 cm och 21 cm längs med den långa sidan.
På den korta sidan bigar du vid 7 cm och 8 cm.


Vik längs med alla bigningar och tejpa sedan ihop hela kalaset vid den sista lilla flärpen som mäter en cm. Nu ska det se ut så här;


Vill man så kan man piffa till kanterna med en snygg kantstans ;)


Nu är det dags för utsidan.

Skär ett pappersark i storleken 16 cm x 11,5 cm. Biga vid 7 cm och 9 cm längs med den långa sidan.


Här har jag chalkat kanterna. Vill man ha ett band så tycker jag att man sätter på det redan nu.


Nu är det dags att dekorera. Skär till två stycken pappersark med måtten 10,5 cm x 6 cm och ett papperark som är 10,5 cm x 1,5 cm. Limma fast dem så här;


Ta nu insidan och limma fast i utsidan genom att limma/tejpa mittdelen. Så här;


Nu är det klart - så här blev min;



Kram Mia

3 kommentarer:

Labbo sa...

Wow, så tjusigt! Jag tycker du har en jättefin blogg, därför har jag en liten grej till dig i min blogg :) Kram

millancolin sa...

Himla smart och snyggt! Lägger den på min lista på "Ideer på saker att ge bort istället för påskägg i påsk" :) Gjort en liknande sak i min blogg. Ett avlångt kort med en tillplattad toarulle iklädd i cardstock att stoppa en mindre chokladbit i :) Ha det fint!!

Anna sa...

Vilken fint alster och vilka härliga papper :)
Kramis